Browsing by Author "Tunca, Nihal"
Now showing items 1-11 of 11
-
Evaluation of an in-Service Training Program Developed about Measurement and Evaluation
Alkin-Sahin, Senar; Tunca, Nihal; Kezer, Fatih (NESIBE AYDIN EDUCATION INST, 2015)In the present study, the purpose is to evaluate the effectiveness of "Awareness of Measurement and Evaluation" in-service training program organized by the Ministry of National Education by using "participant-oriented ... -
Evaluation of Elementary School Teachers in terms of Professional Values
Tunca, Nihal (NESIBE AYDIN EDUCATION INST, 2017)The purpose of the current study is to determine the extent to which elementary school teachers possess professional values. The current research is a qualitative study of survey model. The universe of the study is comprised ... -
Evaluation of elementary school teachers in terms of professional values
Tunca, Nihal (2017)Bu araştırmada, ilköğretim öğretmenlerinin mesleki değerlere sahip olma düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma tarama modelinde nicel bir çalışmadır. Araştırmanın evrenini, 2011-2012 eğitim-öğretim yılında, ... -
Felsefe ve eleştirel düşünme
Alkın Şahin, Senar; Tunca, Nihal (2015)Felsefenin kurallarını-kaygılarını tanımadan, felsefenin yöntemlerine başvurmadan, felsefi tutuma ilişkin farkındalık yaratmadan eleştirel düşünen bireyler yetiştirmek güçtür. (Eleştirel) düşünme eğitiminin işlevsellik ... -
Felsefe ve Eleştirel Düşünme1
Alkın, Senar Şahin; Tunca, Nihal (2015)Felsefenin kurallarını-kaygılarını tanımadan, felsefenin yöntemlerine başvurmadan, felsefi tutuma ilişkin farkındalık yaratmadan eleştirel düşünen bireyler yetiştirmek güçtür. (Eleştirel) düşünme eğitiminin işlevsellik ... -
Fen bilgisi öğretmen adaylarının öğretme ve öğrenme anlayışlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
Aydın, Özge; Tunca, Nihal; Alkın Şahin, Senar (2015)Araştırmanın amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarının öğretme ve öğrenme anlayışlarının belirlenmesi ve bu anlayışlarının çeşitli değişkenlere göre karşılaştırılmasıdır. Araştırma, tarama modelinde desenlenmiştir. Araştırmanın ... -
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Öğretme Ve Öğrenme Anlayışlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
Aydın, Özge; Tunca, Nihal; Şahin, Senar Alkın (2015)Araştırmanın amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarının öğretme ve öğrenme anlayışlarının belirlenmesi ve bu anlayışlarının çeşitli değişkenlere göre karşılaştırılmasıdır. Araştırma, tarama modelinde desenlenmiştir. Araştırmanın ... -
Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme eğilimleri
Tunca, Nihal; Şahin Alkın, Senar; Aydın, Özge (2015)Bu araştırmada, öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin belirlenmesi ve yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin çeşitli değişkenlere göre karşılaştırılması amaçlanmıştır. Araştırma, tarama modelinde nicel bir ... -
Prospective Teachers' Metaphoric Perceptions Regarding The Teacher Educator
Bahar-Guner, Ozge; Tunca, Nihal; Alkin-Sahin, Senar; Oguz, Aytunga (PEGEM AKAD YAYINCILIK EGITIM DANISMANLIK HIZMETLERI TIC LTD STI, 2015)The aim of the present study is to determine the meanings that prospective teachers attribute to the concept of teacher educator through metaphors. The study has been designed with a phenemenological approach. The study ... -
Qualities of Ideal Teacher Educators
Generally, the relationship between the teacher educators' qualities and the quality of teacher education has not been discussed extensively in the literature. At the same time, various studies can be found in the eastern ... -
The Regression Level of Constructivist Learning Environment Characteristics on Classroom Environment Characteristics Supporting Critical Thinking
Tunca, Nihal (ANI YAYINCILIK, 2015)Problem Statement: One of the main aims of constructivism is to improve critical thinking skills/tendencies via experiences. In this sense, it is believed that the more the constructivist-learning environment is improved, ...