Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorYavuz Soykan
dc.date.accessioned13.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-13T16:27:28Z
dc.date.available13.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-13T16:27:28Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn1302-1842
dc.identifier.urihttps://trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRBNE1qUXlNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12438/1081
dc.description.abstractMarkov Zincirleri, biyoloji, fizik, kimya gibi fen bilimleri yanında, işletme ve ekonomi gibi sosyal bilimlerde de uygulanma imkanı olan bir yöneylem araştırması tekniğidir. Teknik matris cebiri ve olasılık kanunlarından yararlanarak karar vericilere, bir sistemin mevcut özelliklerinde meydana gelebilecek davranış değişikliklerinin saptanmasını sağlayan, etkin ve pratik bir tahmin tekniğidir. Bu amaçla, pazarda çok sayıda rakip markanın bulunduğu durumlarda, pazar payı tahminlerinin elde edilmesinde markov zincirlerinin nasıl kullanılabileceği gösterilmeye çalışılacaktır. Böylece pazar payı araştırmaları için etkin bir tekniğin uygulanabilirliği gösterilmiş olacaktır.en_US
dc.description.abstractMarkov chains is an operations research technique that has the possibility of being applied in social sciences disciplines such as management and economics as well as in positive sciences such as biology, physchics and chemistry. This technnique provides the decision makers with the determining of behavior changes that are likely to ocur in a system’s current characteristics by utilizing matrix algebra and probability laws. Fort his purpose, how markov chains can be used, in forecasting the market shares in cases where there are so many rival brands in the market, will be tried to be shown. Hence, the applicability of an efficient technique in market share researches will be shownen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimleren_US
dc.subjectDisiplinler Arasıen_US
dc.titleMarkov zincirleri ile pazar payı araştırma modeli ve otomobil lastiği pazarında bir uygulamaen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalDumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentKütahya Dumlupınar Üniversitesien_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue27en_US
dc.identifier.startpage95en_US
dc.identifier.endpage108en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record