Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorÖzcura, Fatih
dc.contributor.authorGuıochet, Nicole
dc.contributor.authorCrozafon, Philippe
dc.contributor.authorHery, Michel
dc.date.accessioned13.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-13T16:27:38Z
dc.date.available13.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-13T16:27:38Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn1305-9173
dc.identifier.urihttps://trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/T1RrNU1UazU=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12438/1123
dc.description.abstractTamoksifen meme kanseri tedavisinde kullanılan antiöstrojen bir ajandır. Tamoksifene bağlı makülopati gibi birtakım oküler komplikasyonlar tanımlanmıştır. Biz primer açık açılı glokomu olan 50 yaşında bir kadın olguda tamoksifen ile meme kanseri tedavisi esnasında bilateral göz içi basıncı yükselişini sunacağız. Bu durum daha önce bildirilmemiştir. Tamoksifenin kesilmesi ve oral asetazolamid tedavisi başlanmasıyla her iki gözde de hızlı göz içi basıncı düşüsü elde edildi. Biz burada göz ve onkoloji hekimleri arasında tamoksifen tedavisinin olası bir beklenmeyen etkisi hakkında dikkat çekmek istiyoruz.en_US
dc.description.abstractTamoxifen is an anti-estrogen agent used in therapy of the breast cancer. A number of ocular complications such as maculopathy have been described secondary to tamoxifen therapy. We report a case of bilateral intraocular pressure rise observed during tamoxifen therapy in a 50-yearold woman with primary open angle glaucoma which has not been previously reported. Rapid decline of intraocular pressure in both eyes was achieved by means of cessation of tamoxifen and administered oral acetazolamide therapy. Here, we aim to attract attention among ophthalmologists and oncologists a possible adverse effect of tamoxifen therapy.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGöz Hastalıklarıen_US
dc.subjectGöz İçi Basıncıen_us
dc.subjectPrimer Açık Açılı Glokomen_us
dc.subjectTamoksifenen_us
dc.subjectÖstrojenen_us
dc.subjectMeme Kanserien_us
dc.titleBilateral intraocular pressure rise during the therapy of breast cancer by tamoxifen in a patient with primary open angle Glaucomaen_US
dc.title.alternativePrimer açık açılı Glokomu olan bir olguda tamoksifen ile meme kanseri tedavisi esnasında bilateral göz içi basıncı yükselişien_US
dc.typeotheren_US
dc.relation.journalGlokom Katarakten_US
dc.departmentKütahya Dumlupınar Üniversitesien_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage51en_US
dc.identifier.endpage53en_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US]


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record