Ergenlerin bilgisayar oyunu oynama alışkanlıkları ve sosyalleşme süreçleri üzerine bir araştırma (Kütahya ili örneği)
Abstract
Bireyin, çocukluktan yetişkinliğ e geçiş döneminde tüm geliş imsel özelliklerini içeren 12-25 yaş arası sürece ergenlik denilmektedir. Bireylerin kiş ilik kazanarak belli bir sosyal çevreye hazırlanması, toplumla bütünleş me sürecine de sosyalleş me denir. Bireyin sosyalle ş mesinde, ailesi, komş uları, arkadaş ları, ö ğ retmenleri ve kitle iletiş im araçları etkilidir. Bilgisayar oyunları, ergenlerin hayatlarını, arkadaş lık ve aile iliş kilerini, iletiş imlerini sürekli değ iş tirmektedir. Bu çalışmada, 13-14 yaş grubu ergenlerin bilgisayar oyunlarını oynama alış kanlıkları ve sosyalleş me süreçleri irdelenmiş tir. Ara ştırmada veri toplamak amacıyla, Kütahya ilinde örneklem olarak seçilen 365 yedinci ve sekizinci sınıf ortaokul ö ğrencisine anket uygulanmış tır. Elde edilen bulgulara göre, günde 2 saatten fazla bilgisayar oyunu oynayan ergenlerin aile, okul ve arkada şlık iliş kilerinde sosyalle ş me sorunları ya şadıkları görülmü ştür. Uzmanlara göre günde 2 saatten fazla bilgisayar oyunu oynayanlara bağ ımlı denilmektedir. Bu araş tırmada da bilgisayar oyunlarına bağ ımlı ergenlerin ya şam kalitelerinde dü şme, aile ve arkadaş iletiş iminde çatış malar ve ders baş arısızlıkları görülmü ş tür. Ancak, günde 2 saatten az ve yaş ına uygun bilgisayar oyunu oynayan ergenlerin eğ lenceli vakit geçirdiğ i ve gelişimlerine olumlu katkı sa ğ ladığ ı saptanmıştır. Ergenlerin bilgisayar oyunlarına bağ ımlılığ ını önlemek, anne- babalar, eğ itimciler ve yetkililerin ortak çabası ile mümkündür. The transition of individual from childhood to adulthood as long as containing all the developmental characteristics of period between the ages of 12-25 is called as adolescence. Gaining the individual's personality, winning the preparation of a particular social environment, in the process of integration into society is called socialization. In the socialization of the individual, family, neighbors, friends, teachers and mass media are effective. Nowadays, computer games have crucial roles in the lives of adolescents. The main purpose of this study is to investigate 13-14 age group adolescents habits of playing computer games and their socialization process. To collect data, a questionnaire has been applied to the 365 seventh and eighth grade secondary school students which are selected from Kütahya province. According to the findings, playing computer games more than 2 hours a day has been caused the socialization problems. According to experts, more than 2 hours a day playing computer games to those who are called as an addict. In this study, the decrease in the quality of life of adolescents addiction to computer games, family and friends have lead to failures in communication conflicts and lessons. However, less than 2 hours a day playing computer games according to age and adolescents have fun and make a positive contribution to development was observed. It is possible to prevent adolescents addiction to computer games with the joint efforts of parents, educators and officials.
Volume
-1Issue
2014-1URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRjeU16a3hNUT09https://hdl.handle.net/20.500.12438/2990