Search
Now showing items 1-10 of 13
Okul öncesi öğretmenlerinin öğrenme merkezlerine ilişkin görüşleri ve sınıf içi uygulamaları
(Kütahya Dumlupınar Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
Bu çalışma, okul öncesi öğretmenlerinin öğrenme merkezlerine ilişkin görüşleri ve sınıf içi uygulamalarını araştırmak amacıyla yapılmıştır. Bu çalışmada hem nicel, hem nitel araştırma yöntemleri birlikte kullanıldığı için ...
Okul öncesi öğretmen adaylarının öz-denetimleri ve öğretmen özyeterlik inançları arasındaki ilişkinin bazı değişkenlerle incelenmesi
(Kütahya Dumlupınar Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)
Bu çalışma okul öncesi öğretmen adaylarının karakter özelliklerinin bir boyutu olan öz-denetimlerinin öğretmen özyeterlik inançları ile ilişkisini inceleyip, okul öncesi öğretmen adaylarının öz-denetimi ve özyeterlik ...
Sınıf öğretmenlerinin fen bilimleri dersine yönelik teknolojik pedagojik alan bilgisi öz güven algılarının incelenmesi
(Kütahya Dumlupınar Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)
Bu çalışmanın amacı; sınıf öğretmenlerinin fen bilimleri dersine yönelik teknolojik pedagojik alan bilgisi öz güven algılarının çeşitli değişkenler üzerinden incelenmesidir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden biri ...
Ortaokul sosyal bilgiler dersi öğretiminde coğrafi kavram yanılgıları
(Kütahya Dumlupınar Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)
Bu araştırmada, ortaokul öğrencilerinin 5. Sınıf Sosyal Bilgiler ders kitabındaki Bölgemizi tanıyalım, Ürettiklerimiz ve Hepimizin Dünyası ünitesinde geçen bazı coğrafya kavramlarına ilişkin yanılgılarının incelenmesi ...
İlkokul 3. ve 4. sınıf kaynaştırma öğrencileri hakkında akran görüşleri: Bir olgubilim çalışması
(Kütahya Dumlupınar Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)
Son yıllarda özel eğitim ve kaynaştırma alanındaki çalışmalar hız kazanmıştır. Ancak alanyazındaki çalışmalara bakıldığında kaynaştırma uygulamaları hakkında akran görüşü alınanların sayıca yetersiz olduğu gözlenmiştir. ...
Sınıf öğretmeni adaylarında çokkültürlü kişiliğin farklılıklara saygı üzerindeki etkisinin incelenmesi
(Kütahya Dumlupınar Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)
Türkiye çok kültürlü yapıya sahip bir ülkedir, toplumdaki çeşitlilik her
geçen gün daha da artarak devam etmektedir. Temel değerlerin kazanılmaya
başlandığı ilkokul döneminde; bu çeşitliliğe karşı hoşgörülü olma ve saygı ...
Okul öncesi öğretmenlerinin matematik eğitimi sürecinde kullandıkları matematik dilinin incelenmesi
(Kütahya Dumlupınar Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
Okul öncesi dönemdeki çocuklar matematiksel kavram ve becerileri dil yoluyla anlamlandırırlar. Okul öncesi öğretmenlerinin matematiksel kavramları iyi tanımaları, matematik öğretimine ilişkin yeterli bilgi ve beceriye sahip ...
Okul öncesi dönem çocuklarında dijital hikâye anlatımının dinleme becerisine etkisi
(Kütahya Dumlupınar Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
Okul Öncesi Dönem Çocuklarında Dijital Hikâye Anlatımının Dinleme Becerisine Etkisi Bu araştırmanın amacı dijital hikâye anlatım yönteminin okul öncesi dönem çocuklarının dinleme becerilerine etkisini ortaya koymaktır. ...
Aile eğitim çalışmalarının ebeveynlerin okul öncesi eğitime ilişkin düşüncelerine etkisi
(Kütahya Dumlupınar Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)
Bu araştırmada aile eğitim çalışmalarının ebeveynlerin okul öncesi eğitime ilişkin düşünceleri üzerindeki etkisini incelemek amaçlanmıştır. Araştırma 2016-2017 eğitim öğretim yılında Aydın ili Sultanhisar İlçesi Atça eğitim ...
Hafif düzeyde zihinsel engelli öğrencilerin okuma ve anlama becerilerinin tekrarlı ve renkli metinlerle okuma yöntemiyle geliştirilmesi: Bir eylem araştırması
(Kütahya Dumlupınar Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)
Bu araştırmada hafif düzeyde zihinsel engelli öğrencilerin okuma ve anlama becerilerinin tekrarlı ve renkli metinlerle okuma yöntemiyle geliştirilmesi hedeflenmiştir. Çalışma nitel araştırma türlerinden eylem araştırması ...