Search
Now showing items 1-6 of 6
1980 sonrası türk hikâyeciliğinde kişi(ler) tipolojisi
(Turkish Studies, 2016)
Tanzimat'tan sonra Batı tarzı hikâye formu ile tanışan Türk hikâyeciliği aradan geçen yaklaşık yüz yıllık bir süreçte gerek tema gerek biçim olarak kendisini sürekli geliştirir ve yeniler. Edebiyatın içinde oluştuğu toplumun ...
Ahmed Yesevî’den Âşık Paşa’ya on sayısı
(Turkish Studies - Language and Literature, 2019)
Türk inanç ve törelerinde sayılar oldukça gizemlidir. Eski Türklerin inanç unsurlarından etkilenerek kutsallaşan üç, dört, yedi, dokuz, on iki ve kırk gibi sayılar kültür ve edebiyatımızda önemli bir yere sahiptir. Bu ...
30 Ağustos Dumlupınar Zaferinin Bir Propaganda Aracı Olarak “Yunan Mezalimi” İsimli Tiyatro Oyununa Yansımaları
(Kütahya Dumlupınar Üniversitesi, 2021)
Kütahya Mecmuası’nda, Hamza Güner tarafından 1927 yılında parça parça yayınlanmış olan “Yunan Mezalimi-Türk Zaferi” isimli tiyatro oyununda, işgal döneminde Kütahya köylerinde Yunanlılar tarafından yapılan zulümler ...
Başlangıç Filminin Üç Boyutu: Postmodernizm, Teolojik, Teknolojik
(Kütahya Dumlupınar Üniversitesi, 2020)
Christopher Nolan’ın 2010 yılında izleyici ile buluşturduğu, Leonardo Di Caprio (Dom Cobb), Marion Cotillard (Mal), Ellen Page (Ariadne), Joseph Gordon-Levitt (Arthur), Ken Watanabe (Saito), Tom Hardy (Eames), Cllian Murphy ...
Kanonik Bağlamda The Giver Filminin Okunması ve Bir Çözüm Önerisi Olarak Postmodernizm
(Kütahya Dumlupınar Üniversitesi, 2021)
Felsefe ve bilim, sanatın tüm dallarıyla sürekli iletişim halindedir. Bunun yanı sıra sanat akımlarının temelinde her daim felsefenin bulunması bu birlikteliği perçinleyen bir unsur olarak görünür. Bu bağlamda The Giver ...
İkinci Yeni’nin unutulmuş şairi: Tevfik Akdağ
(Kütahya Dumlupınar Üniversitesi, 2019)
İkinci Yeni, Türk Edebiyatı’nın 1950 sonrasında önemli etkileri olan bir şiir hareketidir. Bu anlayış içerisine dahi edilen şairler kendilerini bu harekete mensup olarak görmekten kaçınsalar bile edebiyat tarihlerinde çok ...