Sanat Eğitimi ile İlgili Lisaansüstü Tezlerin İncelenmesi
Abstract
Bu araştırmanın amacı, sanat eğitimi ile ilgili tezlerin değerlendirilmesidir. Araştırma tarama modelinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma evrenini, Türkiye'de 1990 yılından itibaren 'Sanat Eğitimi' ile ilgili olarak tamamlanmış ve YÖK Dokümantasyon Merkezi'ne ulaştırılmış lisansüstü tezleri oluşturmaktadır. Lisansüstü tezlerin incelenmesinde, Kırcaali-İftar'ın (2005), Gay ve Airasian'dan (2000) uyarladığı, "Sosyal Bilimler Araştırmalarını Değerlendirme Ölçütleri"nden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda, lisansüstü tezlerin raporlaştırılmasında amaç, yöntem (model, evren, örneklem, geçerlik, güvenirlik), sonuç ve öneriler boyutlarında önemli eksikliklerin olduğu belirlenmiştir. The aim of this study is to evaluate the thesis's that are related with art education. The research was conducted by the survey method. Research popu­lation has been gathered by graduate theses since 1990 in Turkey, which were completed with the relation of "art education" and sent to YOK (Higher Education Institutions) Documentation Centre. To examine graduate thesis's; "Social Science Research Evaluation Criterion" has been used by the adaptation of Kırcaali-İftar (2005) from Gay and Airasian (2000). At the end of this study, to report the phase of THE graduate thesis's it is found that there have been important deficiencies with aim, method (model, population, sample, validity, reliability) result and recommendations.
Volume
0Issue
173URI
https://trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TmpZMU1qWTI=https://hdl.handle.net/20.500.12438/724