Beş faktör kişilik kuramına göre muhasebe ve finansman öğretmenlerinin alan yeterliklerinin kişilik özellikleriyle ilişkisinin incelenmesi ve bir uygulama
Abstract
İnsanların birbirlerinden farklı olduğu varsayımı ile insanların yaşadığı kültür, kalıtım çevre, yaşantı ve gelenek görenek gibi değişkenler insanların farklı özelliklerde ve birbirlerinden farklı olmalarına neden olmaktadır. Bu durum da insanların karşılaştığı durumlar karşısında farklı tepkiler ve davranışlar göstermesine neden olmaktadır. Bu araştırmanın amacı beş faktör kişilik kuramına göre kişilik boyutları olan; yumuşak başlılık, dışadönüklük, deneyime açıklık,sorumluluk ve duygusal dengesizlik olguları baz alınarak farklı özelliklerde ve farklı kültürde yaşayan ve çalışan Muhasebe ve Finansman Öğretmenlerinin performanslarına etkisinin incelenmesidir. Milli Eğitim Bakanlığının, Muhasebe ve Finansman Öğretmenleriyle ilgili olarak belirlemiş olduğu özel alan yeterlilikleri baz alınarak oluşturulan 87 soruluk anket ve Prof. Dr. Hasan BACANLI'nın geliştirmiş olduğu 40 soruluk beş faktör kişilik testi Ankara, Eskişehir ve Kütahya illerinde Mesleki Teknik Anadolu Liselerinde görev yapan 195 alan öğretmenine uygulanarak veriler toplanmıştır. Yapılan çalışmalarda kişiliğin bazı boyutları yüksek çıkan bireylerde kendi alanlarıyla ilgili farklı konularda birbirlerinden daha başarılı olduğu kanıtlanırsa daha geniş düzeyde hangi alanın hangi kişilik özelliğine sahip bireyler tarafından verilmesi gerektiği ortaya çıkarak daha verimli iş bölümü yapılabileceği düşünülebilir. With the assumption that people are different from each other, variables such as culture, hereditary factors, environment, tradition and life which people lead influence their characteristics and differ them from each other. This also causes people to react differently to the situations they face. The five factors of this research are personality dimensions according to personality theory. The purpose of this study is to examine the effect of accounting and finance teachers who have different characteristics and working conditions in different cultures based on the field qualifications, introversion, extroversion, experiential openness, responsibility and emotional balance. A questionnaire consisting of 87 questions and a questionnaire prepared by the Ministry of National Education based on the special field qualifications determined by the Accounting and Finance Teachers. A 40-question, five-factor personality test developed by Dr. Hasan BACANLI was used to collect data from 195 field teachers working in Vocational Technical Anatolian High Schools in Ankara, Eskişehir and Kütahya provinces and. The past research showed that individuals with high dimensions of personality are more successful than others in their respective fields, it can be thought that more efficient work division can be made by revealing which field should be given to what type of individuals with regards to personality characteristics on a broader scale.
Collections
- Tez Koleksiyonu [21]
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
SAHİP-YÖNETİCİLER ÖZ-KİŞİLİK KİMLİKLERİNİ NASIL DEĞERLENDİRİYORLAR?: KÜÇÜK ÖRGÜT SAHİP-YÖNETİCİLERİNİN ÖZ-KİŞİLİK KİMLİKLERİ ÜZERİNE BAZI ÇIKARIMLAR
Hakan Kara (2016)Bu çalışmada, küçük örgüt sahip-yöneticilerinin öz-kişilik kimliklerini nasıl değerlendirdiklerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Veriler 100 adet küçük örgüt sahip-yöneticilerinden elde edilmiştir. Öz-kişilik kimliklerinin ... -
Ostim organize sanayi bölgesinde girişimcilik açısından kültür ve kişilik özelliklerinin analizine yönelik bir alan araştırması
Tansel Çetinoğlu; Recep Büber (2012)Girişimcilik sanayi toplumundan bilgi toplumuna geçiş sürecinde önemi giderek artan bir konu haline gelmiştir. Girişimcilik geri kalmış ülke ekonomileri için yapılanmanın, gelişmekte olan ülke ekonomileri açısından ... -
ÜRETKENLİK KARŞITI İŞ DAVRANIŞLARI ÜZERİNDE KİŞİLİK ÖZELLİKLERİNİN ROLÜ
Emre Sezici (2015)Bu çalışmanın amacı, üretkenlik karşıtı iş davranışları ile kişilik özellikleri arasındaki ilişkiyi irdelemektir. Araştırmada anket yöntemi kullanılmış ve anketler araştırmanın amacını ve katılımın gönüllülük esasına dayalı ...