Türkiye’de eğitim yönetimi araştırmalarında kullanılan bazı veri toplama araçları ile ilgili bir değerlendirme

View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessAttribution-NonCommercial 3.0 United Stateshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/us/Date
2020Metadata
Show full item recordCitation
Yılmaz, K . (2020). Türkiye’de Eğitim Yönetimi Araştırmalarında Kullanılan Bazı Veri Toplama Araçları İle İlgili Bir Değerlendirme . Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi , 4 (1) , 1-18 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/debder/issue/57190/648463Abstract
Bu makalede, Türkiye’de eğitim yönetimi araştırmalarında kullanılan bazı veri toplama araçlarının kullanımı ile ilgili bir değerlendirme yapılması amaçlanmıştır. Değerlendirme yapılmasının altında yatan amaç, bu veri toplama araçlarının kullanımındaki yanlışlıkları ortaya koymak ve bunun diğer çalışmalar için bir örnek oluşturmasını sağlamaktır. Makalede, Çok Faktörlü Liderlik Ölçeği, Örgüt İklimi Ölçekleri, Örgüt Kültürü Ölçekleri, Örgütsel Bağlılık Ölçeği, Maslach Tükenmişlik Ölçeği, İşkoliklik Ölçeği ve Bireysel ve Örgütsel Değerler Ölçeğinin kullanımı ile ilgili yanlış uygulamalar örnekler ile açıklanmıştır. Yapılan incelemelere göre anketler ile ölçekler karıştırılmaktadır. Ayrıca toplam puan alınamayacak ölçeklerden toplam puan alınmış ve buna bağlı olarak analizler yanlış yapılmıştır. In this article, it was aimed to make an evaluation of some data collection tools used in the educational administration researches in Turkey. The underlying aim of making evaluation is to identify the errors in the use of these data collection tools and to provide an example for the other studies. In this article, the misapplications related to the use of Multi-Factor Leadership Scale, Organizational Climate Scales, Organizational Culture Scales, Organizational Commitment Scale, Maslach Burnout Scale, Workaholism Scale and Individual and Organizational Values Scale were explained with examples. According to the examinations surveys and scales are got involved. In addition, the total score was taken from the scales that could not be scored and therefore the analyzes were made incorrectly.
Volume
4Issue
1Collections
The following license files are associated with this item: