Search
Now showing items 1-10 of 12
Testing for financial contagion: New evidence from the European debt crisis
(Savez Ekonomista Vojvodine, 2019)
This paper tested for a contagion effect between the foreign exchange market of the Eurozone and the markets of seven emerging and growth leading economies-EAGLEs-during the European Debt Crisis. For this purpose, we used ...
Banka iflaslarının öngörülmesinde eklektik bir yaklaşım
(2015)
Gerek ülke ekonomileri gerekse yatırımcılar açısından büyük önem taşıyan banka iflaslarının öngörüsünde, öngörü modellerinin geliştirilmesi ve birçok değişken arasından hangisinin modellemede kullanılacağı önem arz etmektedir. ...
Bağlamsal pazarlama stratejilerinin marka değerine etkisi üzerine bir pilot araştırma
(2016)
Marka değeri ile bağlamsal pazarlama stratejisi arasındaki ilişkinin ele alındığı bu araştırma kapsamında bağlamsal pazarlama stratejisi ve marka değerini oluşturan boyutlar ayrıntılı olarak anlatılmış, aralarındaki ilişki ...
İlişkisel pazarlama anlayışının sigorta müşterilerinin bağlılığı üzerindeki etkisi
(2006)
Günümüzde, hızlı değişimler işletmeleri ilişkisel pazarlama anlayışına yöneltmektedir. Müşteri bağlılığı sağlanmasında ilişkisel pazarlama vazgeçilmez bir pazarlama anlayışı olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu çalışma kapsamında ...
Planlı Davranış Teorisi Çerçevesinde Elektronik Ağızdan Ağıza İletişimin Satın Almaya Etkisi
(Dokuz Eylül Üniversitesi, 2020)
Bu çalışmada tüketici davranışlarının şekillenmesinde baskın faktör olarak kabul edilen elektronik ağızdan ağıza (E-WOM) iletişim faaliyetlerinin planlı davranış teorisi çerçevesinde tüketicilerin satın alma davranışlarına ...
Efficiency analysis in ıslamic banks: A study for Malaysia and Turkey
(2014)
Bu çalışmada; İslami bankalardan oluşan 22 bankanın bilanço verilerinden oluşturulmuş göstergeler seti kullanılarak ölçek etkinliği, etkinlik değişimleri ve toplam faktör verimlilik değişimi karşılaştırılması yapılmıştır. ...
Piyasaların Likiditesi Sürü Davranışını Tetikliyor Mu?
(İşletme Araştırmaları Dergisi, 2019)
Amaç – Çalışmanın amacı Borsa İstanbul hisse senedi piyasasında sürü davranışının varlığı ve piyasa likiditesi ile ilişkisi küresel kriz dikkate alınarak incelemektir. Yöntem – Borsa İstanbul’da kayıtlı 189 işletmeye ait ...
The Stock Price Behavior of Participation Index Firms: The Event Study on Borsa Istanbul
(Business and Economics Research Journal, 2019)
The index type created from the stocks of companies operating in accordance with Islamic principles is called “participation index”. In this study, whether the inclusion of companies operating in Borsa Istanbul National ...
An analysis of cause of loss in comprehensive insurance under competing risks regression model
(2018)
The purpose underlying the main aim of the present study is to apply the competing risks of survival analysisupon the comprehensive insurance practices, which -in itself- is a non-life insurance type. To serve for thepurpose, ...
Cinsiyetin girişimcilik özellikleri üzerine etkisi: Erkek girişimcilik ve kadın girişimciliğin karşılaştırmalı analizi
(2014)
Girişimciliği etkileyen birçok çevresel faktör olduğu gibi bu faktörlerden biri de cinsiyettir. Çalışmanın amacı girişimcilik özelliklerinde cinsiyete göre bir farklılaşma olup olmadığını tespit etmektir. Bu kapsamda ...