Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Gelişim Dosyası, Başarı Testi ve Tutum Puanları Arasındaki İlişki
Abstract
Araştırmanın amacı; sınıf öğretmenliği öğrencilerinin Eğitimde ölçme ve değerlendirme ünitesi gelişim dosyası puanları, ünite başarı testi puanları ve ünite tutum puanları arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığını ve bu puanların cinsiyete göre anlamlı farklılık gösterip göstermediğini ortaya koymaktır. Araştırmada nicel ve nitel yöntemler birlikte kullanılmıştır. Çalışma grubu, Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Lisans programında öğrenim gören 20 öğrencinden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama araçları olarak; Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme ünitesi başarı testi, ünite tutum ölçeği ve öğrenci gelişim dosyaları kullanılmıştır. Verilerin analizinde; doküman analizi, Pearson korelasyon ve t testi analizleri kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre; gelişim dosyası puanları ile ünite başarı testi puanları arasında anlamlı ilişki bulunmuştur. Kız öğrencilerin gelişim dosyası puanları erkek öğrencilerin dosya puanlarından anlamlı olarak farklılık göstermiştir. The aim of this study is to determine whether there is a significant relationship among primary school education department students’ portfolio scores, unit achievement test scores, and unit attitude test scores, and whether these scores differ depending on gender. Both quantitative and qualitative methods were used in the study. The study group consisted of 20 undergraduates attending Dumlupinar University Education Faculty Primary School Education Department. The data collection instruments were Instructional Measurement and Evaluation unit achievement test, unit attitude test, and student portfolios. In the analysis of the data; content analysis, Pearson correlation and t test were conducted. Depending on the research findings, a significant relation between the portfolio scores and unit achievement test was found. Moreover, female students’ portfolio scores were found to have more significant difference compared to those of their male counterparts.
Volume
0Issue
21URI
https://trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TnprM01EUTA=https://hdl.handle.net/20.500.12438/885